30 dagen tekenchallenge van Stabilo

Het tekenen vind ik super leuk om te doen dus hoefde ik niet lang na te denken om te beslissen of ik mee ging doen aan deze challenge! Door mee te doen aan de 30 dagen tekenchallenge verzekert Stabilo ons dat we beter gaan tekenen! Ben jij benieuwd geworden naar deze challenge, lees dan snel verder!

stabilo-tekenchallenge

Ik ben het zeker met Stabilo eens dat hoe vaker je tekent, hoe beter het ook zal gaan. Dus zeker als je dagelijks een tekening maakt. Niet elke tekening die gemaakt wordt zal even mooi zijn, maar dit is wel onderdeel van je proces. Zo leer je het des te sneller! Door mee te doen aan deze challenge geef jij jezelf de ruimte om je eigen stijl te ontdekken en daarmee ook te experimenteren.

Drie belangrijke tips
Stabilo geeft ons drie tips die je goed kan gebruiken bij deze challenge! Allereerst is het nodig dat jij elke dag minimaal tien minuten aan je tekening besteed. Natuurlijk mag je langer de tijd hiervoor nemen, maar niet korter. Niet elke tekening hoeft even uitgebreid te zijn is de tweede tip. De ene dan zal je meer tijd hebben dan de andere dag en dat is ook helemaal niet erg, als je maar wel elke dag tekent. En de laatste tip is dat je lekker moet experimenteren! Dit kan met stijlen, met producten, met snelheden en ga zo maar door!

De dertig dagen challenge
Maar welke tekeningen moet je dan maken? Stabilo heeft een prachtig rijtje opgesteld waarin allerlei onderwerpen aan bod komen, zodat jij op ontdekkingsreis kan gaan naar jou tekenstijl door middel van de vele tekeningen! De lijst is al;

  1. Een zelfportret
  2. Je favoriete fruit
  3. Beste vriend(in)
  4. Een plant
  5. Je favoriete karakter uit je favoriete tv serie
  6. Iets blauws
  7. Je lievelingsdier
  8. Een droom die je hebt gehad
  9. Een scene uit je favoriete sprookje
  10. Waarom de oceaan eng kan zijn (oftewel een zeemonster dat jij vreest tijdens het zwemmen )
  11. Een aliën
  12. Je huisdier (verleden, heden en/of gedroomde toekomst)
  13. Een seizoen (herfst bijvoorbeeld)
  14. Iets geels
  15. Je meest recente vakantiebestemming
  16. Een geliefde
  17. Jezelf als stripfiguur
  18. Een mythisch wezen (bijvoorbeeld een draak, eenhoorn, sfinx etc.)
  19. De skyline van een stad
  20. Een scene uit je lievelingsfilm
  21. Een voertuig
  22. Een beroemdheid die je tof vindt
  23. Iets groens
  24. Je favoriete slechterik
  25. Een tattoo die je wel zou willen
  26. Een familielid (of allemaal, dat mag ook!)
  27. Je favoriete eten en/of snoep
  28. Een verliefd stel
  29. Een bekende scene uit de geschiedenis
  30. Jezelf als superheld omdat je de 30 Dagen Tekenchallenge hebt volbracht!

Met welke materialen ga ik aan de slag?

stabilo-tekenchallenge-benodigdheden

Op de foto zie je welke materialen ik ga gebruiken de komende dertig dagen. Allereerst twee HB potloden die ik heb gekocht bij de Hema. Een gum is ook altijd verstandig om bij de hand te hebben al wordt dit meestal afgeraden. Het fijnste vind ik ook om gewoon te schetsen en te kijken wat er uit komt in plaats van bij elk verkeerd streepje te gaan gummen. Ook maak ik gebruik van een aantal fineliners van Zentangle. Misschien heb je hier wel eens eerder van gehoord omdat het ook een bepaalde tekenstijl is. Ik vind de fineliners vooral heel erg fijn om te tekenen en het doosje bevat vier verschillende diktes, een doezelaar en een potlood. Om de tekeningen kleur te geven gebruik ik kleurpotloden en stiften. Maar dit zijn stiften met een fijne punt want het is de Pen 68 van Stabilo. Dit blik bevat 50 verschillende tinten van kleuren, waardoor je altijd wel de juiste kleur hebt om te gebruiken! Dit is eigenlijk alles wat ik gebruik om tekeningen te maken. Mocht het voorkomen dat ik met verf, wasco, krijt en noem maar op aan de slag ga, dan zal ik dat zeker bij de tekening vermelden.

Wacht niet te lang en pak je potloden, stiften, krijten of wat dan ook erbij en ga aan de slag!
Mocht je meer informatie willen lezen over de challenge neem dan eens een kijkje op de website
 van Stabilo. Ik zou jullie graag op de hoogte willen houden van mijn challenge. Hoe zouden jullie dit het fijnste vinden; drie keer een artikel met 10 tekeningen óf vijf keer een artikel met zes tekeningen? Laat het ons weten in de comments!

Doe jij met me mee aan de 30 dagen tekenchallenge?!

Volg jij ons al op TwitterInstagram en Bloglovin ?

2 gedachtes over “30 dagen tekenchallenge van Stabilo

Geef een reactie

