Sinterklaasintocht herinneringen

Vandaag leeft het in Maassluis want daar zal Sinterklaas, vanuit Spanje, met Pakjesboot 12 aankomen in Nederland! En vandaag deel ik mijn intocht herinneringen met jullie!

sinterklaasintocht-1

Keek je naar de nationale intocht op televisie?
Jazeker! Het was altijd een groot feest om de intocht op televisie te bekijken met natuurlijk ook veel spanning! Want de grote vraag was altijd; lukt het Sinterklaas wel om in Nederland te komen? Of zijn er problemen onderweg waardoor hij niet kan komen?! Als volwassene weet je hoe het zit, maar als kind zijnde is dit toch wel een hele spannende periode.

Wat is je leukste herinnering aan de intocht op televisie?
Oei, lastige vraag… Ik denk dan toch wel Aart Staartjes als verslaggever. Als kind zijnde ga je helemaal op in het verhaal en als de verslaggever het dan ook nog eens op zo’n manier brengt dat het heel spannend is, dan is dat de perfecte chemie. Een specifieke intocht is me niet bijgebleven, misschien omdat ik ze allemaal heel leuk vond.

Ging je geschminkt en/of verkleed naar de intocht?
Ja! Meestal geschminkt maar niet het gehele gezicht. Vaak had ik roetvegen op mijn wangen en voorhoofd. Maar ik kan me nog wel een foto herinneren van de basisschool waarbij ik helemaal geschminkt was en een pietenpakje aanhad. Reuze spannend wat dan kwam de Sint op school!

Wie was je favoriete piet?
Tegenwoordig zijn er veel meer pieten dan destijds. Maar de piet die mij het meeste is bij gebleven is de wegwijs piet (Michiel Kerbosch). De paniek die hij altijd uitstraalde als de pakjesboot de verkeerde kant op ging maar ook de rust die hij bracht als ze toch goed waren aangekomen vond ik ontzettend leuk. Als ik een piet van nu moet noemen dan ga ik voor pietje paniek (Jochem Myjer)!

sinterklaasintocht-3

Keek je naar het Sinterklaasjournaal?
Nee want toen ik zo jong was, was er nog geen Sinterklaasjournaal. Dit is begonnen in het jaar 2001 en toen was ik net tien geworden. Op school werd het meestal gekeken in de klas tijdens de pauze en als er thuis niks op televisie was dan keek je ook wel thuis naar het Sinterklaasjournaal. Nu moet ik bekennen dat ik afgelopen donderdag de aflevering van woensdag terug heb gekeken omdat ik zag dat er veel ‘ophef’ was rondom een blanke piet. Dit triggert toch wel om het even te gaan kijken.

sinterklaasintocht-2

Wat is jullie herinnering aan de intocht van Sinterklaas?

Volg jij ons al op TwitterInstagram en Bloglovin ?

2 gedachtes over “Sinterklaasintocht herinneringen

  1. De intocht is altijd erg leuk en feestelijk geweest. Nu hij dit jaar in mijn woonplaats voet aan wal gaat zetten, is de lol er bij voorbaat al af. Strenge veiligheids-maatregelen, en honderden politieagenten op de been…..niets aan!

    Like

Geef een reactie

