DIY De binnenkant van je agenda

Nog niet zolang geleden posten wij een DIY om je simpele agenda op te pimpen. Daarop kwam een super leuke reactie van Maya Willemse met de vraag of dit ook kon voor de binnenkant. Natuurlijk kan dat! En daarom vandaag de binnenkant zoals ik die heb gemaakt bij mijn eigen agenda.

Beginfoto2

De eerste pagina

Agenda personal page before

Iedereen kent wel de welbekende eerste pagina waar je persoonlijke gegevens staan, de gegevens van je school en wie ze moeten bellen bij een noodgeval. Deze pagina vond ik er vrij saai uitzien, net als de rest van de pagina’s dus dit werd dan ook het eerste project! Ik ben begonnen met het opmeten van de letters ‘Personal‘, ‘School‘ en ‘In case of emergency‘. Dit is namelijk nodig om te bepalen hoe groot de banner moeten worden. Daarna heb ik eerst een schets gemaakt op papier en deze uitgeknipt. Zo had ik meteen een goede mal en kon ik die overtrekken op het gekleurde papier. Nadat ik met een fineliner de banners heb omlijnt was het tijd om ze op te plakken. En jawel, het past precies! Aan de zijkant heb ik twee washitapes, die ook terug komen op de voorkant van de agenda, over elkaar heen geplakt. Voor het speelse effect heb ik van karton hartjes geknipt, met zwart omlijnt en opgeplakt. Zoals je kan zien heb ik het middelste stuk van ‘school‘ opengelaten. Waarom? Heel simpel, ik ga niet meer naar school hahah!

Agenda personal page after

De verjaardagen

Agenda verjaardagen before

Eigenlijk bestond er geen pagina waar je een overzicht had van alle verjaardagen. Deze pagina’s waren vooral bedoeld om een weergave te maken van je toetsen en andere belangrijke data die je niet moet vergeten als je naar school gaat. Zoals jullie misschien nog weten is dat ik geen studie meer volg en dat maakt deze pagina’s overbodig vandaar dat ik hier de verjaardagen wil gaan vermelden. Daarom heb ik er voor gekozen om eerst lijntjes te trekken om daar vervolgens met washitape vlaggetjes er aan te hangen. Daarna heb ik een banner gemaakt en daarop geschreven dat het om verjaardagen gaat. Helaas was er dan nog drie keer ‘Studyplanner 2016‘ zichtbaar, wat ik toch wel graag weg wil werken. En wat hoort er bij verjaardagen? Precies! Ballonnen! Nou moet ik bekennen dat ik een gruwelijke hekel aan die dingen heb, maar het staat wel heel erg schattig. Drie patroontjes papier uit een papierblok van de Action en klaar is kees!

Agenda verjaardagen after

Een week

Agenda week before

De pagina’s die je het meeste zal gebruiken zijn de weekplanners! Zoals je kan zien, ziet het er niet spectaculair uit en zijn alle weken het zelfde. De laatste tijd ben ik into handlettering! Ik vindt het super leuk om te doen, je kan er veel mee doen zoals letters versieren maar ook leuke tekeningetjes maken! En dat is nou juist wat ik wilde gaan doen! Als eerste ben ik op Pinterest gaan zoeken naar ideetjes/thema’s. Zo kwam ik op de quote ‘Tea is always a good idea!‘ en bedacht ik om leuke theezakjes te maken, waarvan het labeltje gemaakt is van washitape. Heel simpel en makkelijk om te maken. Hieronder een aantal pagina’s zoals ik de weekplanners heb gemaakt.

Agenda week after

Weektekeningen 2

Feestdagen

Tijdens feestdagen zoals sinterklaas, Kerst, oud&nieuw kun je het thema aanpassen aan het feest. Om jullie een voorbeeld te geven heb ik al één week in het kerstthema gestoken. Bij de Zeeman is rond de tijd van kerst altijd washitape te koop met kerstballen etc. Die tape heb ik aan de onderkant van de pagina geplakt. Daarna heb ik een kerstboom, kerstballen en sterretjes getekend en opgeplakt.

Kerstpagina 2

Wat voor DIY zou jij graag terug zien op onze blog?

Volg jij ons al op TwitterInstagram en Bloglovin?

5 gedachtes over “DIY De binnenkant van je agenda

Geef een reactie

