Travelwishlist

Vooral met dit regenachtige weer, kunnen we alleen maar dromen van prachtige vakantieoorden met parelwitte stranden en helderblauwe zeeën. Vandaag een paar landen en steden die op mijn wishlist staan! Ben jij benieuwd welke daar op staan? Lees dan snel verder!

The pink beach

The pink beach, Bahamas

Praag

Praag Praag2

Tijdens het derde jaar van mijn middelbare school, ben ik een midweek naar Praag geweest. De hoofdstad van Tsjechië heeft altijd een bijzonder plekje in mijn gedachten gehouden en heeft een diepe indruk op me gemaakt. De Karelsbrug met de vele beelden, de Joodse wijk Josefov met de oude begraafplaats, het Wencelasplein, de Gouden straatjes en het Astronomisch uurwerk zijn maar een greep uit de hoeveelheid bezienswaardigheden die daar zijn. Omdat we er maar een paar dagen waren, zijn we overal vrij snel bij langsgelopen. Ik zou graag een keertje teruggaan om deze prachtige stad nogmaals te bekijken, de sfeer weer te proeven en bovenal te genieten! En bijkomend voordeel: je kan er ontzettend leuk en goed shoppen!

Disneyland Parijs

Disneyland Parijs Disneyland Parijs2

Oké, geen land of stad maar wel iets wat op mijn travel wishlist staat als een echte Disney-addict! Dan kan Disneyland Parijs toch niet ontbreken? Dat dacht ik dus ook! Het lijkt me een onvergetelijke ervaring om de magie van Disney te proeven door de attracties, de sfeer en de welbekende optocht met Disney-figuren. Ik zou er dan ook voor zo’n drie of vier dagen naar toe willen gaan, om alles te kunnen bezichtigen en ofcourse om alle attracties te testen!

Curaçao & Aruba

Curacao Curacao en Aruba

De landen zeggen wel genoeg denk ik zo, toch? Het lijkt me heerlijk om een bezoekje aan beide te brengen, en dit te combineren met elkaar. Heerlijk ontspannen aan het strand met een azuurblauwe zee, aangename temperaturen en waar de mensen in een heel ander tempo leven dan in het gehaaste Nederland. Al mijn hele leven roep ik dat ik graag een keertje met dolfijnen zou willen zwemmen, dan is Curaçao wel de unieke bestemming om die droom waar te gaan maken! Daarbij komt ook dat mijn medeblogster haar roots hier voor een gedeelte liggen. Het lijkt mij dan ook geweldig om samen met haar hier naar toe te reizen en te genieten! En eigenlijk het liefste rond de tijd van carnaval op Curaçao waardoor we ook dit enorme feest mee zouden pakken.

De Malediven

Malediven 2 Malediven

Bron afbeeldingen

Oef… de Malediven! De eilandengroep van de perfecte Pinterest foto’s, van de helderblauwe zee en de parelwitte stranden. Elke keer als ik hier foto’s van voorbij zie komen dan kan ik al wel wegdromen en zie ik mezelf al in een handmat boven het water liggen. Wat een prachtige sprookjesachtige plek! De eilanden zijn vrij klein, de grootste is namelijk 5km2 groot, waardoor je ook gemakkelijk de eilandjes kan gaan verkennen. Maar vooral zijn het eilanden waar je, denk ik, enorm tot rust kan komen.

Ik moet bekennen dat mijn wishlist toch wel iets langer is dan bovengenoemde landen en steden, gelukkig maar want er is nog veel te ontdekken in de wereld! Zo ook Amerika of het roze strand van de Bahamas en ga zo maar door! Welke stad of welk land mag er niet op jou travel wishlist ontbreken?
Let us know en wie weet kunnen wij onze wishlist nog langer maken!

15 gedachtes over “Travelwishlist

  1. Allemaal leuke foto’s. Dat roze strand ziet er super uit. Ik wil ook nog zo veel zien. Een van de mooiste plekken die ik ooit heb gezien tot nu is de blue lagoon in Malta, moet je eens opzoeken 🙂 x

    Liked by 1 persoon

  2. Ja de Maldiven zijn echt zo mooi als men zegt! Check onze blog voor meer info over de Maldiven. Binnen kort volgt er een blog hoe je nu goedkoop naar de Malediven kan gaan! Curaçao staat ook op onze bucketlist! In februari ga ik erheen 😍

    Like

  3. Aruba is echt een aanrader! En dan zeker naar Renaissance Island gaan! Heb er een stukje over op mn blog geschreven, als je er een beter idee over wil krijgen! En wauw dat roze strand, die zet ik zeker op mijn wishlist!

    Like

Geef een reactie

