Wat gebeurd er met de wereld?

Helaas was het weer zover… een aanslag. Deze keer is de stad Nice getroffen door een nieuwe vorm van terrorisme. Een nieuwe vorm? Ja, terrorisme experts spreken over een nieuwe vorm van terrorisme. Dit komt doordat deze aanslag is gepleegd door het gebruik van een voertuig en niet door een wapen. Alhoewel, het voertuig werd het wapen. Bij deze aanslag kwamen zeker 84 mensen om het leven, waaronder veel kinderen. De foto waarop het lichaampje van een meisje, samen met haar pop, te zien is, is dan ook uitgeroepen tot het ‘symbool’ van deze gewelddadige aanslag. Deze foto tonen wij echter niet op de blog.

Be Nice

Vandaag las ik een artikel in de Telegraaf met als kop ‘IS-strijders gaan zich verspreiden. 9/11 in Europa op komst.‘. Slik… Dat is niet een kop die je in de krant wilt lezen, maar wat wel de realiteit is op dit moment. Soms hoor je dagen niks over IS en dan ineens staat het er weer vol mee. Ondanks dat er militaire overwinningen op IS geboekt zijn, staan we toch aan de vooravond voor een nieuwe 9/11. Dit zal namelijk een antwoord van IS zijn op wat Europa nu aan het doen is. Peter Knoope vertelt dat er zich 40.000 IS strijders over geheel Europa zullen verspreiden, vaak nar het land ven herkomst. Ik ben daarom ook van mening dat de aanslag in Nice niet de laatste zal zijn… hoe verschrikkelijk dat ook is. Overigens ben ik wel van mening dat we sterker moeten zijn dan IS. Ik laat me dan ook niet bang praten door de verhalen en de beelden die worden verspreid. We moeten ons leven leven zoals altijd, en ons niet bang laten praten! Doe leuke dingen in zover je dat kan, geniet van de zon die schijnt of van de regendruppen die op je raam tikken.

Toch nog mooi nieuws
Mooi nieuws na zo’n aanslag? Jazeker! In de chaos was er een baby kwijt geraakt door zijn ouders. Na een zoektocht kon het gezin herrenigd worden. Máár dat is nog niet alles! Een groep van honderden mensen waren aan het rennen voor hun leven en zocht een plek waar ze naar toe konden vluchten. Zij renden naar restaurant Ruhl Plage. In die groep was ook een hoogzwangere vrouw. Toen zij net het restaurant had bereikt melde de baby zich en is zij ter plekke bevallen van haar baby. In het restaurant was een dokter aanwezig die haar heeft geholpen. Zij en haar kindje hebben door de drukke omstandigheden nog een uur moeten wachten op de hulpdiensten die haar vervolgens samen met haar kind mee hebben genomen naar het ziekenhuis.

wp-1468617650737.jpg

Wat is jullie gevoel over het toenemende terrorisme? Worden jullie er bang van of laat jij je juist niet bang praten?

7 gedachtes over “Wat gebeurd er met de wereld?

  1. Mooi artikel. Ik moet wel zeggen dat De Telegraaf toch een wat sensatie zoekende krant is en daarom met zulke heftige koppen komt. Als het zover is dat er een nog grotere aanslag komt, dan zien we dat vanzelf. Laat je niet bang praten door de woordkeuze van bepaalde media.

    Like

    • Dankjewel! Ondanks dat het inderdaad een sensatiekrant is, zit er ergens een kern van waarheid in denk ik. Klopt, bang praten is ook nergens voor nodig want het dagelijks leven moet gewoon doorgaan. Maar ik denk wel dat ieder onbewust meer op zijn/haar hoede is.

      Like

  2. All Great changes are preceded by chaos.
    Deepak Chopra.

    Zo voel ik het. Er gebeurt zoveel ellende opeens die niet op te lossen lijkt dat ik denk dat ons een grote verandering staat te wachten.

    En ja, ik sta op Schiphol niet meer zo onbevangen als ik stond toen ik als kind met mijn ouders op vakantie ging.

    Like

    • Wauw, mooi gezegd! Het lijkt er nu inderdaad op dat er een grote verandering plaats zal vinden, vooral als ik alle gebeurtenissen van de afgelopen dagen (Turkije, Nice, Amerika) bij elkaar op tel. Eerlijk gezegd wil ik niet weten wat die verandering gaat zijn, maar anderzijds maakt het me nieuwsgierig hoe de wereld dit gaat oplossen. Dat kan ik begrijpen inderdaad, ook niet zo gek na alles wat er op vliegvelden gebeurd. Bedankt voor je antwoord!

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

