De pokémon hype

Elke dag zie je mensen op hun telefoon rondlopen op straat. Maar sinds een paar dagen is dit extra geworden! De reden hiervoor is de nieuwe hype genaamd Pokémon Go!. Lees snel verder!

Pokémon2

Vroeger keken we naar de tekenfilm, maar vanaf nu is dat anders. Je kan je nu bewegen tussen de echte realiteit en de virtuele wereld van de pokémons! Met de nieuwe app Pokémon Go ontdek jij je eigen wereld en wordt je wereld steeds groter. Door op zoek te gaan naar de pokémons ontdek jij steeds nieuwe plekken en misschien zelfs wel andere werelddelen.

Pokémon3

Het doel van de makers is dan ook dat je achter de tablet of je laptop vandaan komt en de wereld intrekt. Je moet je namelijk verplaatsen wil je steeds meer pokémons verzamelen. Hierdoor verken je nieuwe steden en plaatsen in je buurt en overal ter wereld!

Maar hoe werkt het?
Allereerst ga jij je trainer personaliseren! Je kiest kleding en accessoires zodat hij uniek wordt. Dit poppetje zal verschijnen op de kaarten en daarop zal jij ook andere spelers tegenkomen. Zodra je deze tegenkomt kun je spelen tegen elkaar in een zogenoemde gym. In het spel zitten verschillende levels. Hoe hoger je komt, des te sterkere pokémons je kan vangen en heb je toegang tot krachtigere voorwerpen. Kom je een pokémon ei tegen? Dan kun je deze uit laten komen door een bepaalde afstand af te leggen.

Pokémon4

Helaas moeten wij nog even wachten voor we de officiele Pokémon Go app kunnen downloaden. Via bepaalde omwegen kun je nu de Australische versie downloaden voor op je telefoon. Echter zit daar ook een nadeel aan en dat is dat de app vaak blijft hangen, waardoor je even niet verder kunt spelen. Wij hebben de app ook nog niet en wachten tot deze officieel verkrijgbaar is, zodat er geen hinder is en hij niet blijft hangen!

Ben jij al helemaal in de ban van de nieuwe hype? Of laat het je koud?

15 gedachtes over “De pokémon hype

  1. Ik vind het serieus vreselijk!! Mensen gaan de deur pas uit als ze een of ander fictief poppetj kunnen gaan zoeken met hun telefoon.. alsof we niet al lang en vaak genoeg op onze telefoon zitten 😐. Ik heb er duidelijk niks mee.. ga liever wandelen en kijk om mij heen zonder met mijn telefoon in mijn handen te hoeven rondlopen.

    Like

  2. Ik wacht ook op de officiële release maar dat duurt wel erg lang :(. Ik denk ook dat het vooral een generatie-dingetje is. Voor sommige is het een soort van nostalgie denk ik. Ik heb het vroeger heel vaak gespeeld op de gameboy.

    Like

  3. Mijn broer is 4 jaar ouder dan mij en verzamelt van alle pokémon dingen (vooral kaarten dan). Hij wist het dan ook direct wanneer pokémon go uitkwam. Ik besloot het de dag dat het uitkwam (+- een week geleden) meteen te dowloaden. Normaal heb ik niets met pokémon, maar dit vind ik écht nog wel cool!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

