Rituals #30daysofgoodkarma week 5 en afsluiting

Vandaag alweer de laatste update over de #30daysofgoodkarma! Ook blik ik met jullie terug op deze dertig dagen.

Week 5

Dag 26 – Give happiness

Missie: Schenk geluk

De opdracht voor vandaag is heel erg simpel: doe iets goed voor een ander.
Dit kan al zijn door een klein complimentje, of ook letterlijk een actie. Tijdens deze dag was ik op ziekenbezoek bij mijn medeblogster. Eigenlijk heb ik deze missie dan ook proberen toe te passen op het gehele weekend. Door de hoeveelheid pijn is leuke dingen doen lastig. Toch hebben we dit wel gedaan, waardoor zij ook een geluksmomentje kon ervaren! En om dat te zien, doet mij zoveel goeds dat dát mij weer geluk brengt! Twee vliegen in één klap dus!

Dag 27 – Be compassionate

Missie: Toon compassie

Karma draait om eerbaar leven. Alles staat in het teken van liefde, compassie, vriendelijkheid en goede intenties. Er komt geen toeval bij aan te pas. Je rijgt wat je geef, dus geef altijd met goede intenties.’.

Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens. Na het lezen van het boek The Secret, op aanraden van mijn medeblogster, ben ik hier in gaan geloven. Wanneer je goed doet, dan ontvang je ook het goede. Iedereen krijg ook wel eens niet het goede maar het is dan belangrijk om goed te blijven doen wat ook enorm moeilijk kan zijn. En ik ben het ook eens met de uitspraak dat wanneer je mensen goed behandelt, zij jou ook goed zullen behandelen! Eigenlijk zouden we dat allemaal moeten doen in tijden van oorlog en terreur.

Dag 28

Dag 28 – Be grateful

Missie: Wees dankbaar

Wanneer je dankbaar bent straal je, geef je je lichamelijk en geestelijke gezondheid een boost, ben je in staat betekenisvolle relaties op te bouwen en ben je mentaal weerbaarder. De opdracht van vandaag was om een lijstje te maken met de dingen waar je dankbaar voor bent. En het kan je helpen door die op te schrijven en een mooi plekje te geven, zodat je er altijd aan herinnert wordt. De dingen waar ik dankbaar voor ben zijn als volgt: dat mijn medeblogster (en vriendin) in mijn leven is gekomen, ik ben dankbaar voor mijn lieve opa en oma’s, de mooie momenten die zijn geweest en nog plaats gaan vinden en ik ben dankbaar voor

Dag 29 – Be inspired

Missie: Laat je inspireren

Bhutan, een prachtig land in Azië is mogelijk het enige land ter wereld dat zich met recht het Koninkrijk van Geluk mag noemen. De overheid beschouwt het geluk van haar inwoners als de grootste prioriteit! Hierover stond een verhaal online tijdens de #30daysofgoodkarma. De mensen richten zich op geheel andere dingen dan dat wij dat doet. Zo leven wij met een bruto nationaal product, en leven zij met een bruto nationaal geluk. Zij leven op een holistisch en spirituele manier en alles staat in het teken van een bevredigend leven. Zij passen tien wegen toe in hun dagelijks leven namelijk breng tijd door in de natuur, geniet van de schoonheid van muziek, breng tijd door met hechte vrienden, leer van kinderen, eet gezond, ga bewust om met de natuur, vergeet niet te spelen, vind je antwoorden in eenzaamheid, ervaar de kracht van het gebed en omarm een nieuwe kijk op het leven. Hoe leuk is dat dat je niet moet vergeten om te spelen? In ieder mens schuilt nog een kind, maar door de huidige maatschappij moeten we voldoen aan allerlei eisen. Een heel erg inspirerend verhaal, waar naar mijn mening meer landen naar zouden moeten luisteren!

Dag 30 – Reflection + wat vond ik van de #30daysofgoodkarma?

Missie: Reflectie

Vond je de challenge moeilijk of alleen maar leuk?
Ik vond het een hele leuke, maar vooral leerzame challenge. Het laat je bewust worden van zowel je positieve als je negatieve gedachten. Maar het laat je tevens ook meteen zien hoe je negativiteit om kan zetten in positieve krachten voor zowel jezelf als voor een ander.

Wat heeft het je gebracht?
Het heeft mij gebracht dat ik me bewuster ben van mijn gedachten, hoe ik mijn gedachten kan ordenen en om kan zetten en daarmee dus ook aan de slag kan gaan. Het is ook erg fijn om iedere dag een rustmoment/meditatiemoment te pakken en de dag nog eens te overdenken. Soms kom je dan tot hele mooie en goede inzichten waar je dan weer een goed leerpunt van kan maken. Ik kan het dan ook iedereen aanraden om hier een keer aan mee te doen. Het zegt niet dat je nooit meer negatief denkt, want dat is tenslotte menselijk en je hoeft ook echt niet elke keer lang te mediteren. Ik ben ook niet zo van het mediteren maar je kan het aanpassen een je eigen behoeftes en dat maakt het fijn!

Dag 92

Hoe hebben jullie de #30daysofgoodkarma ervaren? Ga je ook iets toepassen in je eigen leven?

Volg jij ons al op TwitterInstagram en Bloglovin?

2 gedachtes over “Rituals #30daysofgoodkarma week 5 en afsluiting

Geef een reactie

