Rituals #30daysofgoodkarma week 4!

Morgen is het alweer de laatste dag van de #30daysofgoodkarma! Vandaag bespreek ik dag 21 tot en met dag 25 en volgende week komen de laatste dagen én een indruk over de gehele dertig dagen online!

Rituals Logo

Dag 21 – Be inspired by the silence of the monks

Missie: Laat je inspireren door de monniken

In Azië is het niet ongebruikelijk om je eens of meerdere malen in je leven terug te trekken in de stilte van het simpele kloosterleven. Het is een tijd van bezinning en biedt waardevolle inzichten. Tegenwoordig wordt de leer van de monniken veel toegepast in de hedendaagse meditatie, zoals mindfulness. Het beidt een spiritueel tegenwicht in de hectische en drukke wereld van de dag van vandaag. Ik kan me indenken dat de stilte veel goeds kan doen voor je. Alleen ik zou nooit zoals een monnik me een bepaalde tijd terug kunnen trekken en echt in alleen maar stilte leven. Maar gelukkig hoeft dit ook helemaal niet. Ik heb de tip toegepast om iedere dag tien minuten in stilte te leven en je gedachten rust te geven. Al snel merkte ik dat het heel snel om kan slaan in piekeren en daar moet je jezelf echt voor behoeden. Het zelfbewustzijn komt wel duidelijk aan de orde want je wordt je heel erg bewust van de gedachten dus ik kan het zeker iedereen aanraden! Het is overigens wel erg interessant hoe de monniken leven en hoe zij tegen de hedendaagse maatschappij aankijken.

Dag 22 – Take some me time

Missie: Neem tijd voor jezelf

Voor de juiste balans in je leven is het belangrijk om regelmatig een momentje voor jezelf te nemen. Het helpt je om je hoofd leeg te maken en te ontspannen, en het draagt bij aan een positieve mindset. Wat is mijn ritueel voor me-time? Ik vindt het heel erg fijn om in een lekker warm bad te liggen, met extra veel schuim, muziekje op de achtergrond en een goed boek of een tijdschrift. Deze maand lees ik het boek over de seriemoordenaars in Nederland zoals jullie al hebben kunnen lezen. Niet erg ontspannend maar wel heel erg interessant! Het werkt ook erg ontspannend om gewoon tijd voor jezelf te nemen. En dit hoeft niet perse in rust en stilte, maar dit kan ook door een film te kijken, een (computer-)spel te doen of iets anders wat jij leuk vindt!

Dag 23 – Be mindful

Missie: Mindfulness

Mindfulness betekent bewust stil staan bij het huidige moment, zonder na te denken over het volgende moment, het gesprek da je vanochtend had of je boodschappenlijstje. Dit kost wel enige oefening, want dit is alles behalve makkelijk. Als het je lukt geeft het je niet alleen een gevoel van vrijheid maar het helpt je ook om de stress te verminderen, je bloeddruk te verlagen en beter te slapen. Wie wil dat nou niet? Rituals heeft hiervoor een app ontwikkeld waarin meditatieoefeningen met je wordt gedaan, zoals ik vorige week vertelde. Hoe vaker je dit doet, hoe fijner het wordt heb ik gemerkt!

Dag 28

Dag 24 – Create happiness

Missie: Creëer je eigen geluk

Als je dingen doet die jou blij maken, dan wordt je vanzelf een gelukkig mens! Vandaag was dan ook de opdracht om drie dingen te bedenken die jou het gelukkigst maken. Deze kan je noteren op een happines bucket list en dan kan jij je route naar geluk plannen! Maar welke drie dingen maken mij het gelukkigst? Afgelopen weekend was voor mij een groot geluksmoment door leuke dingen met mijn medeblogster te doen. Ik denk ook wel dat activiteiten en uitjes met haar doen het leukste is! Daarnaast vind ik het heerlijk om te tekenen en creatief bezig te zijn.

Wat maakt jou het gelukkigst?

Dag 25 – Overcome negative toughts

Missie:  Negatieve gedachten uitbannen

Elke dag hebben we ongeveer een miljoen gedachten waarvan de meerderheid negatief is. Geen paniek want dit is volkomen normaal! Maar laat ze niet de overhand nemen! Ik heb de tips die Rituals geeft om het negatieve denkpatroon te doorbreken en om te zetten in een positieve flow! Vooral dat veranderen vergt wat energie, want vaak is het gemakkelijker om van positief naar negatief te gaan dan andersom. Maar als je dit regelmatig oefent dan zal dit steeds makkelijker gaan merkte ik!

Welke van bovenstaande dagen zou jij toe willen passen in je eigen leven?
Let us know!

Een gedachte over “Rituals #30daysofgoodkarma week 4!

Geef een reactie

