Rituals #30daysofgoodkarma week 3!

Vandaag alweer week 3 van de challenge #30daysofgoodkarma! In deze post bespreek ik de missies van dag 15 tot en met dag 20! Ben je benieuwd welke dit zijn? Lees dan snel verder.

Week 3

Dag 15 – Rescolve differences

Missie: Problemen oplossen

Wrok, jaloezie, ruzie en andere problemen met mensen in je omgeving kunnen een zeer negatieve impact hebben. Soms kunnen deze problemen, wanneer ze niet worden opgelost, onzichtbare hindernissen vormen in je leven. Het is dan ook belangrijk om te uiten wat er in je omgaat en hoe je de problemen op kan lossen. Het zal niet altijd de onderliggende oorzaak verhelpen, maar je hebt in ieder geval je hart gelucht!! Het is helemaal niet goed om dingen op te kroppen en voor jezelf te houden. Al moet ik zeggen dat ik iemand ben die het liever voor zich houdt, dan dat ik het deel met mensen. Dit is een goed leerpunt van mij, en daar wil ik dan ook zeker mee aan de slag gaan!

Dag 16 – Attract good karma

Missie: Creëer goed karma

Vandaag werden er ons twintig tips aangereikt om de goede karma in je leven toe te laten. Ik heb de lijst doorgenomen en wil graag de tips met jullie delen waarvan ik ze zeker wil toepassen in mijn leven: deel je kennis met anderen als de ander daarbij gebaat is, probeer niet te streng te zijn voor jezelf en voor anderen, wees dankbaar, laat de kans om iemand een complimentje te geven niét schieten en wees alert op negatieve gedachten! Rituals geeft duidelijk aan dat de lijst eindeloos lang is en zij er twintig hebben uitgekozen. Zodra jij de goede karma tegemoet komt, komt het ook terug in je leven.

Dag 17 – Find inner peace

Missie: Vind innerlijke rust

Innerlijke balans zorgt voor een kalme, evenwichtige en positieve mindset! Dit kan je doen door bijvoorbeeld te gaan mediteren. Maar ja, hoe doe je dat? Eigenlijk kun je er meteen mee beginnen! Het enige wat je ervoor nodig hebt is een paar minuten van je tijd en iets fijns om op te zitten. Ik vond de mediatie app van Rituals heel erg fijn, omdat je zelf bepaald hoe lang je sessie duurt. Je kan namelijk kiezen voor 5, 10 of 15 minuten. En eigenlijk kan je ook helemaal niks fouts doen! Je moet vooral goed ademhalen en je geen zorgen maken. Ik had niet verwacht dat meditatie de juiste uitwerking zou hebben bij mij, dus zeer zeker voor herhaling vatbaar! Ik kan het ook echt iedereen aanraden om even je hoofd leeg te maken.

Dag 17

Dag 18 – The art of silence

Missie: Omarm de stilte

Vandaag kon je een app downloaden waarin een tien minuten durende meditatiesessie, onder begeleiding, te volgen was. Je wordt er niet alleen geheel ontspannen van maar je hebt ook de kans om even bewust stil te staan bij je gedachten en daden! Een hele goede en fijne oefening die ik zeer zeker vaker wil doen. Zelf zou ik dit niet elke dag toepassen maar zeker wel wekelijks! Het brengt je terug naar jezelf, naar wat jij wil en wat je doelen zijn!

Dag 19 – The art of breathing

Missie: Bewust ademhalen

Sta jij wel eens stil bij hoe je ademt? Ik eigenlijk nooit, behalve als ik buiten adem ben.
Voor een goede lichamelijke en geestelijke gezondheid is de juiste ademhaling heel erg belangrijk. Vandaag werden er drie ademhalingstechnieken vertelt, voor stress, meer balans en meer energie. Nou, dat is het proberen zeer zeker waard! Na het doen van de verschillende oefeningen merkte ik een innerlijke rust, hoe gek dat misschien ook klinkt. Wat is het eigenlijk fijn om op je ademhaling te letten. Het lijkt wel een soort van yoga maar dan zonder de rek en strek oefeningen. Heerlijk en zeer zeker een aanrader! Mochten jullie deze oefeningen ook willen doen? Laat het achter in de comments, dan kan ik deze vertellen in een artikel.

Dag 20 – Be in the moment

Missie: Luister naar jezelf

Het lawaai van de wereld om je heen kan je innerlijke stem nog wel eens overstemmen. Alleen je innerlijke stem vertelt jou wat je daadwerkelijk écht nodig hebt. Vandaag stond dan ook in het teken om een moment in complete stilte door te brengen. En de opdracht is tijdens dat moment om je gedachten de vrije loop te laten en die zo positief mogelijk te houden. Pffff… dit is me wel een opdracht zeg! Eigenlijk ken ik geen moment van absolute stilte behalve als ik slaap. Altijd heb ik wel oortjes in of de muziek op staan maar in de ochtend ben ik begonnen met het absolute stilte moment. En eerlijk gezegd werkt het heel erg ontspannend. In het begin is het wel lastig omdat je de gedachten zo positief mogelijk moet houden, en je al snel neigt te gaan piekeren. Maar de dag werd vrij positief en er werden plannen gemaakt voor een leuk weekend, en al snel ging ik daar aan denken! Ik ga dit dan ook vaker doen, om even echt stil te staan bij mezelf.

Volg jij ons al op TwitterInstagram en Bloglovin?

Dag 20

Lieve volgers,

Gisteren, vandaag en morgen ben ik bij mijn medeblogster op ziekenbezoek.
Helaas is de situatie nog niet verbeterd en heeft ze elke dag enorm veel pijn. Deze dagen gaan wij dan ook alleen maar leuke dingen doen, die binnenkort terug te vinden zullen zijn op onze blog. Denk hierbij aan een nieuw (kaart-)spel, reviews en zelfs een unboxing. Omdat wij hier de aandacht op focussen en het ook gezellig willen hebben zal er morgen (en misschien maandag) geen artikel online komen. Hopelijk vinden jullie dit geen ramp, ook al zijn wij elke dag trouw met een artikel. Wij beloven jullie dat er heel veel leuks aan zit te komen deze maand en we jullie dan ook niet teleur zullen stellen!

Liefs,
SoBeautyWomen

6 gedachtes over “Rituals #30daysofgoodkarma week 3!

  1. Mooi stuk. Ik gebruik zelf de meditatie app van Headspace. Heeft een gratis deel en voor wie heel consequent wil mediteren hebben ze allerlei extra pakketten. Ik vind hem fantastisch. Mediteren is heerlijk en je ziet alles dan vaak weer even in het juiste perspectief. Mooi weekend ❤

    Like

Geef een reactie

