Het moordspel tijdens de spannende boekenweken!

Deze maand is het t/m 19 juni bij onze bibliotheek tijd voor de spannende boekenweken! En tijdens deze maand komt er een moorspel online waarbij wij, als lezer, de moord op kunnen lossen. Hoe spannend én leuk is dat?! Ben je benieuwd hoe het verder in elkaar zit én welk boek ik ga lezen deze maand? Lees dan snel verder.

logo

Het spel
Vanaf gisteren tot en met 19 juni zullen er delen van het verhaal “Moord in de polder” online verschijnen op www.hetmoordspel.nl en Facebook. In zijn totaliteit zullen er zeven delen online komen! Na elk deel wordt er aan je gevraagd om te stemmen op de moordenaar. Gisteren is de proloog online gekomen, waar jullie zo meteen meer over kunnen lezen. Morgen zal het allereerste deel online komen en dan begint het spel pas écht! Als je mee doet met het moordspel krijg je naast de delen ook hints die je helpen om de moord op te lossen. En raad jij aan het einde wie de dader is? Dan maak je kans op mooie prijzen!

De auteur
Dit jaar wordt het verhaal geschreven door Elfie Tromp. Je kan haar misschien kennen van de roman Goeroe waarmee ze in 2013 debuteerde. Haar boek werd zelfs genomineerd voor Beste Rotterdamse Boek! Haar tweede roman Underdog is reeds verschenen en genomineerd voor de BNG Literatuurprijs en de Dioraphte literatuurprijs. Eveneens is zij columniste bij de Metro.

De proloog
Daar hang ik. Bungelend aan een dwarsbalk van de omgebouwde schuur. Een sprongetje van de vide brak mijn nek en nu hang ik drie meter boven de rustieke houten vloer. Het bloed druipt langs mijn modderige voeten naar beneden. Ik zie er levendiger uit dan ik had verwacht, zo dood. Alsof ik een dutje doe. Alleen de diepe japen in mijn onderarmen zien er verontrustend uit. Nu het bloed er niet meer uit gutst, bollen de spieren en aders uit de wonden, als bloemen van vlees die tot bloei komen.”.

Tsja, erg fijn is dat natuurlijk niet om te lezen maar het is zeker weten te verwachten! Dit was het allereerste stukje wat al een aantal weken te lezen is. Het maakte mij meteen erg nieuwsgierig naar het verhaal en naar de dader! Want wie ó wie zou deze moord gepleegd kunnen hebben?. Na het lezen van de volledige proloog komen er meteen al een aantal namen voorbij, namelijk Tilly, Dorus en Maartje. Maar eerlijk gezegd, kan ik na het lezen van de proloog nog geen dader aanwijzen.

Het boek van deze maand
Om in het thema te blijven heb ik voor deze maand het boek van Schippers & Jans, genaamd Seriemoordenaars in Nederland gekozen om te lezen. In dit boek komen de meeste seriemoordenaars zoals Frans Boons, Koos Hertogs en Willen van Eijk aan bod. Aan het einde van de maand zal ik een review schrijven over het boek en natuurlijk bekend maken hoe het is afgelopen met het moordspel!

Boek 1 met watermerk

Een gedachte over “Het moordspel tijdens de spannende boekenweken!

  1. Pingback: Terugblik moordspel en boekreview! | SoBeautyWomen

Geef een reactie

