Rituals #30daysofgoodkarma week 2!

Elke week blik ik terug op een weekje #30daysofgoodkarma! Vandaag is het tijd voor deel 2, dag 8 t/m dag 14! Ben je benieuwd naar de opdrachten, de achterliggende gedachten en hoe ik het heb ervaren? Lees dan snel verder!

Week 2

Dag 8 – Create a miracle

Missie: Verricht een wonder

Jeetje, een wonder verrichten. Dat is niet niks. De tekst die er bij stond gaat over een mevrouw die een kleine gemeenschap in de Indiase sloppenwijken wil helpen om de extreme armoede achter zich te laten. Ja, dat is natuurlijk een wonder als dat gebeurd maar dat kan niet binnen één dag. Maar er stond dan ook bij dat je een klein wonder kan verrichten door een goed doel te steunen. Ik heb hier over nagedacht en verschillende goede doelen opgezocht, hun achtergronden en hun standpunten gelezen. En al snel kwam ik er achter dat ik niet zo snel, binnen één dag, geld over ga maken aan een goed doel. Dit ligt er aan omdat ik tijdens het zoeken naar de goede doelen heel veel krantenartikelen tegen kwam over waar het geld uiteindelijk beland… in de zakken van de hoge pieten in plaats van waar het geld hoort te zijn. Ik heb wel iets in gedachten wie of wat ik een gift zou willen geven, maar daar horen jullie later meer over.

Dag 9 – Spread kindness

Missie: Vriendelijke woorden

20160527_232715

Schrijf eens een paar lieve, vriendelijke woorden op je hand en laat deze aan mensen zien. Je zal merken dat je er veel goede karma van terug krijgt!

Dag 10 – Practice forgiveness

Missie: Vergeven

Vandaag is een goede dag om iemand te vergeven. Wrok tegen mensen koesteren voor iets wat ze je hebben aangedaan, heeft een negatieve impact op je hart én op je karma. Vergeven draait niet alleen om de ander, maar vooral ook om het helen van je eigen hart. Dit doe je door het los te laten en de tekortkomingen van jezelf en anderen te accepteren.“.

Oke, dat is natuurlijk een hele mooie tekst en er zit ook zeker een kern van waarheid in. De vragen die er bij staan zijn als volgt: Is er misschien iemand die je zou moeten vergeven? En wil je proberen dat ook daadwerkelijk te doen? Iedereen kan wel iemand in gedachten nemen die hem of haar iets heeft aangedaan waar je echt enorm kwaad om werd. Dat heb ik ook, net zoals ieder ander. Maar deze personen zou ik ook niet willen vergeven. Om een voorbeeld te geven; in december/januari heb ik gebroken met iemand van mijn familie. Nou, done deal en ik heb die keuze heel bewust gemaakt en wil ook niks meer met hem te maken hebben. De dingen die hij heeft gezegd en doet over de rug van mijn overleden oma vind ik not done. Daarom ben ik ook van mening dat vergeven niet altijd hoeft. 

Dag 10

Dag 11 – Express yourself

Missie: Deel je liefde

Tegenwoordig verbergen mensen vaak hun emoties, omdat ze bang zijn zich kwetsbaar op te stellen of juist om zwak over te komen. Eigenlijk lopen mensen hierdoor enorm veel kansen mis stel Rituals. Wanneer je in contact staat met je emoties en ze ook kunt tonen, geeft dit je alleen maar meer kracht. Ik denk ook wel dat dit klopt. De missie voor vandaag was om je liefde te delen. Maar liefde kan er zijn in verschillende vormen. Toevallig had ik vandaag mijn opa aan de telefoon en ik heb hem, na een gesprek, vertelt dat wat er ook gebeurd hij er altijd op kan rekenen dat het goed komt en dat er voor hem gezorgd zal worden. Ook als zijn geheugen nog meer verdwijnt. Daarnaast heb ik mijn medeblogster laten weten dat ik veel van haar houdt, want ja houden van kan ook op die manier! En ik ben dan ook van mening dat je dat gewoon uit mag spreken naar mensen. 

Dag 12 – Be loving

Missie: Heb lief

Karma is de wet van oorzaak en gevolg. Alles wat wij als mensen doen, alle acties en gedachten hebben een uitwerking in de nabije of verre toekomst. Elke actie heeft een reactie. Maar karma is ook nauw verbonden met liefde. Zodra jij besluit om de wereld liefdevol tegemoet te treden, zul je liefde ontvangen! Ik ben dan ook wel van mening dat dit klopt. Zodra iemand alleen maar negativiteit uitstraalt, dan zal deze ook alleen maar zwarte tijden kennen. Daarom vind ik dit een goede missie die zéker elke dag toe te passen is!

Dag 12

Dag 13 – Love yourself

Missie: Hou van jezelf

“Niet is zo gemakkelijk als je eigen tekortkomingen op de voorgrond te plaatsen”. Haha, dat klinkt heel erg bekend in de oren! Dit herken ik nog goed van mijn opleiding tot onderwijsassistent. Dan moet je ook opschrijven wat je leerdoelen waren en wat je al goed kon. Nou, die leerdoelen waren zo geschreven maar wat ik al goed kon niet. Uit onderzoek is ook gebleken dat het niet in de mens zijn of haar aard zit om gewoon iets positiefs te zeggen over ons zelf, of dat dit erg moeilijk is. Maar wat belangrijk is, is dat de liefde voor anderen begint bij de liefde voor jezelf! De opdracht voor vandaag was dan ook: schrijf vijf positieve dingen over jezelf. Dit is een goede oefening om de focus te leggen op je sterke punten en je meer zelfvertrouwen te geven. Jeetje, vijf positieve punten. Oké laten we beginnen: Ik ben een rustig/nuchter persoon. Soms kan ik wel heel snel in de stress/paniek schieten en dan moet ik mezelf ook weer eerst rustig maken. In een panieksituatie is het namelijk verstandig de situatie eerst te overkijken en te handelen en om dan zelf te gaan panieken helpt niet echt hahah. Verder krijg ik vaak te horen van mijn medeblogster dat ik creatief ben. Dit is dan ook iets wat ik enorm leuk vind om te doen, het is dan ook fijn dat het anderen opvalt! Daarnaast ben ik betrouwbaar, zelfstandig en optimistisch! 

Dag 14 – Share good things

Missie: Deel je geluk!

Sutra armbandjes

Op bovenstaande foto zie je de Sutra armbandjes die je ontvang bij een aankoop van Rituals! Maar wat is nou de achterliggende gedachte? De armbandjes staan symbool voor positiviteit en voor je dromen die in vervulling gaan. Het idee er achter is dat je voortdurend herinnerd wordt aan je dromen en jij je er dus goed op kan concentreren. De kans is dan ook groot dat die gaan uitkomen!  Maar vanwaar dan deel je geluk? Je krijgt er namelijk twee: één voor jezelf en één voor iemand die je dierbaar is! Je geluk is iets waar je trots op mag zijn en waar je van mag genieten, en het is fijn dat je dit kan delen met iemand. Geluk, positiviteit of het uitkomen van je dromen kunnen al in de kleinste dingetjes naar voren komen. Dit is vooral persoonsgebonden. 

Zo, dat was het weer voor deze week! Een week vol positieve karma!
Welke dag ga jij toepassen in je leven? En hoe gemakkelijk kun jij vijf positieve punten van jezelf opnoemen?
Let us know!

4 gedachtes over “Rituals #30daysofgoodkarma week 2!

Geef een reactie

