Rituals #30daysofgoodkarma week 1!

Elke week blik ik terug op een weekje #30daysofgoodkarma! Vandaag dus deel 1 van dag 2 t/m dag 7! Ben je benieuwd naar de opdrachten, de achterliggende gedachten en hoe ik het heb ervaren? Lees dan snel verder!

Week 1

Dag 2 – Be positive

Missie: Denk vandaag positief!

Volgens de wet van karma zullen positieve gedachten uiteindelijk resulteren in positieve ervaringen. Positief denken kun je leren en als je het iedere dag oefent, wordt het vanzelf een gewoonte en, met de tijd, een waardevol ritueel.‘.

De opdracht voor vandaag was dan ook om een positieve mindset te creëren en aan het einde van de dag te noteren waar deze mindset me heeft gebracht. Eerlijk gezegd ging het me voorspoediger af dan ik had gedacht. Onbewust hebben wij, als mens, toch wel snel al een oordeel gevormd over iets of iemand. Dit ging heel gemakkelijk ‘uit’ en zocht in zelfs de kleine dingen het positieve. Aan het einde van de dag ging ik er dan echt even voor zitten om goed na te denken waar de mindset me heeft gebracht. Eigenlijk heeft het me tot een goed leerpunt gebracht: wanneer je het positieve ‘geeft’, krijg je er een hoop positiviteit voor terug! Dus ik kan het zeker iedereen aanraden. Al zeg ik wel; altijd positief denken is denk ik niet te doen. Er zijn nou eenmaal momenten of gebeurtenissen waardoor dit heel erg moeilijk wordt. Dit lijkt me ook heel erg menselijk, maar probeer altijd het positieve er uit te halen!

Dag 3 – Be inspired (1)

Missie: Laat je inspireren door Mahatma Gandhi

Voordat ik met deze dag begon, heb ik eerst me ingelezen in Mahatma Gandhi en zijn levensles, die is namelijk’Be the change you wish to see in the world.‘. Hij was een man die stond voor rechtvaardigheid, diversiteit en fundamentele mensenrechten! Wat mij overigens erg opviel is dat hij een groot leider is geworden, door onder andere bruggen te slaan tussen lagere en hogere kasten en tussen moslims, christenen en hindoes. Mahatma Gandhi zag altijd het goede in ieder mens, ongeacht je religie, je geslacht of je sociale positie! Ik ben dan ook van mening dat de maatschappij van tegenwoordig daar veel van kan leren. Je merkt toch wel dat er vele groepen in de wereld komen, waar geen brug tussen wordt geslagen. Het is ieder voor zich en niet meer met zijn allen. Ik denk dan ook dat hij mij hierin heeft geïnspireerd en om ook zeker het goede in ieder mens te zien, hoe lastig dit ook kan zijn. Wat ik hierbij belangrijk vind is om ook naar jezelf te kijken en positieve punten van jezelf te benoemen.

Dag 4 – Be inspired (2)

Missie: Laat je inspireren door Mieke Roovers

Mieke Roovers werkt als therapeute in de Traditionele Chinese Geneeskunde en heeft een missie. Rituals sprak met haar over bewust eten, levensenergie en hoe wij ons lichaam, ons hart en onze hersenen kunnen voeden. Zij is van mening dat wij niet meer goed luisteren naar ons lichaam en ook niet meer voelen wat goed of slecht voor ons is. Dit komt omdat wij in een drukke maatschappij leven waarin we heel veel moeten. Ze geeft dan ook als tip om een aantal keer per dag een pauze in te lassen en dan beter in contact te komen met jezelf. Dit kan je doen door bijvoorbeeld Yoga oefeningen, of gewoon een plek op te zoeken waar je totaal tot rust kan komen. Dan is er nog iets waarin ik mezelf heel goed herken. De mensen focussen zich vaak op wat fout ging en niet op wat goed ging, waardoor de stress vaak in het hoofd blijft hangen. Mieke zegt dan ook dat je in de avond vooral moet denken aan leuke vinden, dat je moet ontspannen en leuke dingen moet doen! Dit probeer ik elke avond te doen, en de vervelende dingen

Dag 5

Dag 5 – Be kind to a stranger

Missie: Wees vriendelijk voor een vreemde

Kleine, onverwachtse gebaren kunnen vaak al het grootste geluk voortbrengen. Zij hebben een impact die iemand zeker zal bijblijven en met grote waarschijnlijkheid ook weer door zal geven. Hoe ben ik vandaag vriendelijk geweest voor een vreemde? Er loopt een wandelroute door ons dorp die ook langs ons huis komt. Vooral op mooie zonnige dagen zijn er aardig wat mensen die van de route gebruik maken. Zo ook vandaag (woensdag). Er liep een ouder echtpaar langs ons huis, en ik herkende ze meteen als wandelaar door de rugzak en de stevige wandelschoenen. Maar naar vijf minuten kwamen ze weer langs lopen, en niet veel later nog een keer. Ze zaten een beetje verdwaasd om zich heen te kijken en ik kreeg de indruk dat ze niet precies wisten waar ze naar toe moesten. Ik ben naar de straat gelopen en heb dit gevraagd. Het bleek te kloppen! Ze hadden wel een vermoeden waar ze naar toe moesten maar wisten het niet zeker. Ik heb ze toen uitgelegd waar de route precies verder ging en zo gingen zij tevreden weer op weg!

Dag 6 – Be kind to yourself

Missie: Je missie voor vandaag is; verwen jezelf!

In je drukke leven ga je maar al te snel voorbij aan jezelf. Met een overvolle agenda en veel verplichtingen is het vaak moeilijk om de tijd te nemen voor wat welverdiende me-time. Verwern jezelf vandaag met een klein karmamomentje. Dit is de tekst die Rituals meestuurde in de dagelijkse mail met een enorme leuke winactie! Je kon namelijk een giftset winnen van de Ritual of Karma collectie. Hoe heb ik vandaag mezelf me-time gegeven? Een dag waarin ik veel heb lopen piekeren/nadenken eigenlijk, ondanks het pieker kwartiertje. Maar in de avond heb ik in bad een paar hoofdstukken gelezen, met op de achtergrond muziek. Heerlijk om voor het slapen te doen en je wordt er heel erg rustig van. Ik denk dat de mensheid in onze huidige maatschappij dan ook te weinig tijd neemt voor zulke dingen, om echt tot rust te komen.

Dag 7 – Be green

Missie: Ga voor een groen!

Good karma draait niet alleen om wat je doet voor een ander of jezelf. Het betekent ook aandacht schenken aajn je omgeving en aan de natuur die je omringt.”. 

Je hoort wel eens dat de aarde te snel aan het opwarmen is, dat de ijskappen op de polen smelten en dat we totaal niet meer omkijken naar de natuur. Op deze dag wil Rituals ons daar bewust van maken. Zij geven drie tips om bewust groener te leven. Als eerste eet meer groenten. En dan wel als de vervanger van vlees. Ik zou best een dag of twee dagen geen vlees kunnen eten, maar ik hou teveel van eten om het vlees helemaal links te laten liggen. Als tweede tip geven ze dat je een dagje minder kan shoppen door kleding te gaan ruilen met je vriendinnen. Hierdoor worden de kleren hergebruikt. De gemiddelde westerse consument gooit per jaar 31 kilo aan textiel weg. Ik moet bekennen dat ik dit nogal veel vindt voor één persoon en ik mezelf daar dan ook helemaal niet herken, wij allebeide niet. Maar Rituals geeft deze tip omdat voor de productie van één kilo katoen is tienduizend liter water nodig. Dat is dus nogal een grote hoeveelheid! En als laatste tip maak je huishoudelijke producten groener. Ik denk dat ik wel wat groener kan leven, maar ik houdt er wel altijd rekening mee dat ik geen onnodige stekkers in het stopcontact laat en de lampen uitdoe zodra ik de kamer verlaat.

Knipsel

Zo, dit was onze eerste week! Doe jij ook mee dan willen wij graag horen hoe jij deze week heb beleeft!
Doe je niet mee dan zouden we graag willen horen welke tips je wilt toepassen in jou leven.

Wij zouden het erg leuk vinden als je een vraag achterlaat bij onze Q&A Aankondiging

Een gedachte over “Rituals #30daysofgoodkarma week 1!

Geef een reactie

