Rituals dag 1: ‘Be intentful’

Vandaag is het dan zover, de 30 days of good karma gaat van start! De missie voor vandaag is: leef met intentie!

Day 1

Goede karma kun je op uiteenlopende manieren in je leven brengen. Je zou het een bewuste manier van leven kunnen noemen. Een van de belangrijkste richtlijnen om hierbij te volgen is je daden, gedachten en woorden te vullen met intentie.”.

Opdracht van dag 1:
Schrijf vandaag op wat je de komende dertig dagen wilt bereiken en evalueer regelmatig hoe je ervoor staat!

Zo poeh, dat is niet niks… doelen opstellen die gericht zijn op de goede karma en op jezelf.
Het mooie hiervan vindt ik wel dat het doelen zijn voor de komende dertig dagen. Dit maakt je erg bewust van de doelen. Naar onze mening kunnen lange termijn doelen, bijvoorbeeld van een jaar, al snel verwateren omdat je denkt ‘Ach, dat komt nog wel!‘. Maar dit kan niet als je maar dertig dagen hebt! Maar de doelen bedenken is een ander punt, want dit valt echt nog niet mee. Uiteindelijk ben ik op de volgende doelen gekomen:

1. Ik wil graag positiever gaan denken over mezelf, over anderen maar ook over de dingen die er gebeuren.
Op een dag gebeuren er veel dingen waar je automatisch, bewust of onbewust, een mening over vormt.
Ik wil in die activiteiten en gebeurtenissen zoveel mogelijk positieve dingen zien en die er uit halen.

2. Eigenlijk een vervolg op het eerste doel: iedere dag een compliment geven aan mensen die het verdienen.
Ik ben van mening dat ieder mens het fijn vind om positieve woorden in ontvangt te nemen en dit kan ieder persoon een glimlach op het gezicht geven.

3. Elke dag, vrijwel in de avond, een zogenoemd ‘pieker-kwartier’ instellen.
Dit houdt in dat je alle momenten van de dag dat je kan gaan piekeren verschuift naar de avond.
Gewoon even een kwartiertje waarin je mag piekeren over alle gedachten die je hebt. Wat ik heel fijn vind om het op dat moment van me af te schrijven of van me af te tekenen. Dit zal ik dan ook gaan doen wanneer ik dit nodig vindt.

4. Iedere avond pak ik vijf minuutjes van mijn tijd om twee kleine briefjes in te vullen.
Op het ene briefje schrijf ik het mooiste, leukste of positiefst wat er die dag is gebeurd. Deze stop ik in een glazen pot, zodat ik ze altijd weer erbij kan pakken om de momenten weer te herinneren. Op het andere briefje schrijf ik het raarst, meeste negatieve moment van die dag. Dit briefje kan je aan het eind van de periode verbranden, of je kan ze weggooien, zodat die momenten weg zijn en je er niet meer aan hoef te denken/piekeren.

Wat zou jou doel zijn voor de komende dertig dagen?

Een gedachte over “Rituals dag 1: ‘Be intentful’

Geef een reactie

