Nike Air Max is jarig!

Hiep hiep hoera!! Vandaag gaat de Nike Air Max zijn dertigste levensjaar in! Dertig? Ja! Dertigste levensjaar! Wij kenden de schoenen al toen wij nog op de basisschool zaten en daarom laten wij jullie onze favorieten graag zien!

Nike logo

Geschiedenis Nike Air Max

In 1987 verscheen de allereerste Nike Air Max met een zeer toepasselijke naam van Air Max 1! Deze schoen werd ontworpen door Tinker Hatfield, die op dat moment als architect werkte. Hij sturdeerde namelijk bouwkunde in Oregon. Hoe kom je dan bij schoenen? Mede-oprichter van Nike, Bill Bowerman, was namelijk zijn coach. Na de studie van Hatfield, kwam hij in dienst bij Nike om de winkels te gaan ontwerpen. Door mee te draaien in het bedrijf ontdekte hij dat hij graag schoenen wilde gaan ontwerpen, en dit mocht hij onder Nike dan ook doen. Hatfield had drie kernwoorden die bij belangrijk vond voor de schoen, namelijk luchtig, comfortabel  en flexibel. Door het laagje lucht in de zool komen de drie kernwoorden terug! Zie hieronder de allereerste schets, gemaakt door Hatfield.

Eerst schets

De schoen bleek zo’n groot succes te zijn, dat er steeds meer verschillende modellen uitkwamen! De schoenen kregen dan ook elke keer een nummer achter de naam. Zo kende de Airmax eind jaren negentig de naam Airmax 99 en werden de modellen na de millenniumwisseling Airmax 2000 en Airmax 2011 genoemd. Echter is het daarmee gestopt. Tegenwoordig krijgt de schoen een extra naam, zoals de Air Max Command, Air Max Defy Run en de Fingertrap Max.

Onze favorieten

IMG_0196 (1)

Air Max 90 Floral

Dit model air max vind ik zo schattig! Ook weer perfect voor de lente met die leuke bloemetjesPrint. Voor mijn gevoel haalt het printje het wat harde karakter van de typische air max wat weg!

IMG_0197

Air max Siren Print Bordeaux WMNS

Iedereen die mij kent, weet dat ik gek ben op een panterprintje. Bij dit model spot ik toch echt een printje…dus ja hoor, ik vind ze geweldig! Nike heeft dit heel goed gedaan, het printje is namelijk niet te overheersend. Dit lijken mij echt fijne sneakers voor als je bijvoorbeeld een flink stuk gaat wandelen!

IMG_0198

Air Max Thea Print

Ook dit model is voor mij een dikke favoriet! Wederom een model waar je heerlijk een flink stuk mee kan lopen en wellicht zelfs fijn om te gaan hardlopen. De kleurencombinatie vind ik super leuk. Ik krijg al helemaal zin in de zomer 🙂 !!

IMG_0194

Nike air max 1d skylar

Deze mooie schoen is ontworpen door professional basketbalster Skylar Diggins.
Ik vind dit een erg leuk model omdat het simpel is en niet te druk. Ook ben ik ontzettend gek op mintkleurtjes! Deze pasteltint vind ik ook erg passen bij de lente!

airmax_thea-012_2air-max-thea-print-dames-zalm-oranje-witculturen-zijn-similar-methodsthe-originele-ess-vragenlijst

Air max Thea print mintgroen en zalmroze

Hoe lief zijn deze schoenen met de mooie pastelkleurtjes?!
Ik krijg helemaal zin in de lente als ik deze schoenen zie en stiekem ook zin om lange, mooie wandelingen te gaan maken.

Air-Max-90-Vert-Fluo-Rouge-Vert-Blanc-Airmax8790-Fr002

Air max 90 floral

Deze print vind ik zo ontzettend leuk en zeker voor de komende lente een komende zomer!
Ze zijn zo vrolijk en ze lijken me echt heerlijk om op te lopen!

Welke Air Max is jou favoriet?
Let us know!

 

16 gedachtes over “Nike Air Max is jarig!

  1. Ik had al gehoord dat de Nike Air Max vandaag zijn dertigste verjaardag zou vieren, maar in het verhaal achter de schoen had ik me nooit zo verdiept. Erg leuk! De Air Max’s zijn niet echt mijn favoriete schoenen, maar die roze met paars en oranje vind ik toch wel erg mooi! Xxx

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

