Mijn washitape collectie!

Ken je die gekleurde tapes? Of juist met een leuk printje? Dat zijn nou washitapes! En ik moet zeggen: i love them! Ze kunnen voor zoveel dingen gebruikt worden en het maakt het allemaal net iets vrolijker als met gewoon plakband. In dit artikel laat ik jullie zien welke washitapes ik allemaal heb!

Washi tape 1

Monokleuren

Washi tape 2 mono kleuren

Allereerste de mono kleur tapes! Deze hebben één kleur en heb ik allemaal gekocht bij de Hema.
Vaak verkopen ze daar pakketjes van twee of drie kleuren voor ongeveer €1.50. Ook heeft de Hema ze vaak in de opruiming en dat is natuurlijk altijd fijn! Het fijne aan deze kleuren is, dat de dunne variant precies de dikte heeft van één schrijfregel, waardoor je die er perfect op een schrijflijn in bijvoorbeeld een schrift kan plakken. Het voordeel van deze tapes is ook dat je er vaak met een gewone pen op kan schrijven, zonder dat het vervaagd.

De kleuren die ik heb van links naar rechts: perzik, mint groen, zilver, donker groen, zwart, roze, zilver, lime groen en licht blauw.

Geel/roze/rood

Washi tape 5 roze rood en geel

Bijna al deze kleurtjes heb ik gekocht bij de Action. Daar verkopen ze Washi tape pakketjes van vijf tapes voor €0.79! Het zijn allemaal kleine rolletjes, dus niet zoals de rolletjes van de Hema. Het leuke hiervan is dat ze allemaal een leuke print/tekst hebben waardoor het erg vrolijk wordt!

Blauw/groen/grijs

Washi tape 6 grijs blauw en groen

Net zoals de tapes hierboven, zijn deze washitapes ook verkrijgbaar bij de Action.
Je kan natuurlijk verschillende tapes met elkaar combineren om er een vrolijk geheel van te maken!

Met print

Washi tape 3 met printjes

Ook zijn er dikkere tapes verkrijgbaar met een printje! Ze zijn iets dikker dan één schrijfregel, maar vaak kun je er wel goed op schrijven. Deze heb ik gekocht bij zowel de Action, de Hema en de Big Bazar.

Kerst

Washi tape 4 Kerst

Voor de kerst kwam ik deze drie leuke tapes bij de Zeeman tegen. Ze kostten toen €0.80 per drie stuks. Je had verschillende varianten, maar deze sprong er voor mij echt uit. De leuke cadeautjes, de kerstballen en de blaadjes brengen het kerstgevoel echt naar boven!

Kurk

Washi tape 7 kurk

Voor mijn verjaardag kreeg ik deze leuke dikke tape! Deze is namelijk gemaakt van kurk!
Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar het lijkt mij niet heel fijn om op te schrijven. Echter plakt de achterkant wel heel goed en kan je hem net zo gemakkelijk gebruiken als de andere tapes.

I love washi tape! Dat is wel duidelijk denk ik haha!
In de winkel kijk ik ook altijd of er nieuwe, leuke tape is om mee te nemen en toe te voegen aan mijn stash!
Hebben jullie ook washi tape? Zo ja, waar gebruik jij ze voor?

6 gedachtes over “Mijn washitape collectie!

  1. Pingback: Handlettering DIY | SoBeautyWomen

  2. Leuk om je voorraad te zien! Ik vind het ook heel leuk en vrolijk. Ik gebruik het ook vaak op enveloppen, kun je net ff wat leuker maken door een mooi strookje tape. Ook in mn organiser gebruik ik t. De smalle tape past precies aan de geperforeerde kant van de bladzijde. Heeft vooral de functie van mooi zijn/decoratie. Ik koop t meestal bij de Action of sostrene grene of de xenos.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

