Review American Horror Story

Sinds kort zijn wij enorme fan van de serie American Horror Story! Inmiddels hebben wij drie seizoenen bekeken en delen we graag onze mening hierover met jullie!

AHS Logo

Wat is American Horror Story?
American Horror Story is een drama serie die uitkwam op 5 oktober in Amerika en sinds 2013 ook te zien is in Nederland! Wij volgen de serie via Netflix, wat jullie misschien wel bekend is. Op Netflix zijn nu drie seizoenen te bekijken.

American Horror Story vertelt elk seizoen een nieuw verhaal, wat met horror te maken heeft. Elk seizoen zie je dezelfde hoofdrol spelers terug komen. Maar elk seizoen staat op zichzelf en er is geen overlapping met het vorige of het volgende seizoen. Dit is natuurlijk een super leuk aspect! Op dit moment wordt in Amerika seizoen 5 uitgezonden én is er bekend gemaakt dat er een zesde seizoen zal gaan volgen! We are so happy haha!

Seizoen 1 – Murder house
Het eerste seizoen speelt zich af in en rond een oud, bezeten landhuis. Het huis staat zó bekend om de moorden en gruwelijkheden dat er zelfs een rondleiding wordt gegeven langs het huis. Na een persoonlijk drama besluit de familie Harmon te verhuizen van Boston naar Los Angeles, naar het bezeten landhuis. Echter weten zij niet wat zich daar heeft afgespeeld, maar naar mate de tijd verstrekt komen ze achter steeds meer details en komen ze te weten wie daar hebben gewoond. Het eerste seizoen bevat twaalf afleveringen!

Seizoen 1

Na de allereerste aflevering waren wij meteen verkocht aan deze serie, en we wisten dan ook dat het geweldig zou zijn! Alles begint als een gezin naar een nieuw huis verhuist, ze weten alleen niet dat dit een horrorhuis blijkt te zijn. De vader binnen het gezin is een psychiater en neemt allerlei nieuwe cliënten aan. Zonder te weten dat deze cliënten bijna allemaal geesten zijn, die in hetzelfde huis hebben gewoond.  Ze komen allemaal een soort wraak nemen omdat ze een gruwelijke dood hebben gekregen in dat huis. Bij bijna elke aflevering gebeurde er iets wat wij totaal niet aan zagen komen. Dat maakte het dan ook super spannend, je dacht steeds te weten wat er ging gebeuren en uiteindelijk kwam er weer een plot twist.  De acteurs en actrices vervullen hun rol echt geweldig. Onze eerst favoriet was de schoonmaakster. Zij was een oudere mevrouw die was vermoord omdat ze iedere man in haar jongere jaren verleid had, ook al waren deze mannen getrouwd. Nu bleef ze eeuwig schoonmaakster als straf. Elke keer als de vader van het gezin haar zag, zag hij haar jongere versie terwijl de rest van het gezin gewoon een oud mevrouw zag.

Schoonmaakster

Seizoen 2 – Asylum
Het tweede seizoen is totaal niet te vergelijken met het eerste seizoen, ondanks dat dezelfde hoofdrolspelers hier ook weer een rol in spelen. Het verhaal speelt zich af in Briarcliff, een psychiatrische instelling in 1960. Kit, een blanke jongeman, trouwt met de getinte Alma. Iets wat heel erg ongebruikelijk was in die jaren. Als Alma verdwijnt, komt Kit terecht in de psychiatrische instelling. Kit weet dat hij onschuldig is, en blijft hierin volharden. Hij krijgt steun van medepatiënt Grace. Echter zijn veel van de medewerkers, zoals de psychiater, de dokter en het hoofd van de inrichting die gruweldaden op hun geweten hebben en beperken Kit dan ook. Journaliste Lana Winters komt achter veel gruwelijkheden die zich afspelen binnen de instellingsmuren en wil dit aan het licht brengen. Wat er dan gebeurd, houdt bijna niemand voor mogelijk. Natuurlijk willen wij niet teveel spoilen, vandaar dat we niet verder vertellen. Het tweede seizoen bestaat uit dertien afleveringen.

Seizoen 2

Het tweede seizoen vonden wij heel verrassend en wij wisten dan ook niet wat we konden gaan verwachten. Zelfs na de eerste paar afleveringen wisten wij niet goed waar het nou precies over ging. Het seizoen speelt zich af in een soort klooster, dat is omgebouwd tot een psychiatrische instelling. De nonnen ‘verzorgen’ de patiënten maar eigenlijk kan je het beter verwaarlozen noemen. Het is erg leuk om te zien dat een aantal personages uit seizoen één terug komen, maar dan in een hele andere rol. Op het begin is dat wel een beetje verwarrend omdat je bij hun personage van het eerste seizoen blijft hangen. Des te meer afleveringen je bekijkt, hoe meer je er gewend aan raakt. Onze andere favoriet vervult haar rol in dit seizoen echt zo gaaf. Allereerst is zij de hoofdnon en bepaald zij wat er in de inrichting gebeurd. Al vrij snel veranderd haar rol, en dat gaat zelfs zo ver dat zij zelf patiënte wordt. Maar het einde wat zij krijgt in deze serie, hadden wij nooit verwacht.

Jude

Seizoen 3 – Coven
Het derde seizoen speelt zich af in en rond een heksengemeenschap! Zoë Benson komt erachter dat zij een genetische afwijking heeft en komt terecht in een heksengemeenschap, the Coven, waar zij verblijft met nog drie leeftijdsgenootjes. Doordat hun krachten toenemen, wordt de hekserij sterker. Dit is een doorn in het oog voor Fiona, de leidster van the Coven. Wanneer Madame LaLaurie terugkeert uit haar “dood” breekt de strijd los tussen the Coven en de getinte voodookoningin Marie Laveau.

Seizoen 3

Dit seizoen ging over een huis waar heksen wonen en waar meisjes, die heksenkracht bezitten, worden opgevangen. Er is op hetzelfde moment ook een groep vrouwen die aan voodoo doen. Deze 2 groepen staan lijnrecht tegenover elkaar en doen er in eerste instantie alles aan om elkaar uit de weg te ruimen. Wat ze op het begin niet weten, is dat er heksenjagers achter de beide groepen aan zitten. Uiteindelijk moeten de twee groepen dus ook samen gaan werken. Ondertussen moet er ook een nieuwe opperheks komen. De huidige opperheks, Fiona, vind dit natuurlijk niet leuk en probeert alle meisjes te vermoorden. Uiteindelijk moeten alle meisjes 7 testen doen, alleen de opperheks zou dit kunnen overleven. Wie uiteindelijk de nieuwe opperheks blijkt te zijn, heeft ons zeer verbaasd! Dat vinden wij ook zo leuk aan dit seizoen, niks was wat het leek. Het leuke aan dit seizoen was dat elk personage ook een eigen verhaal had, wat een grote rol speelde. Je leefde dan ook met iedereen echt mee. Wat ook bijzonder is, is de koppeling naar het verleden, toen er al echte heksenjagers waren. Dit seizoen bevatte dus veel elementen die in het echte leven precies zo gebeurd zijn. Dat vinden wij een hele leuke verandering in vergelijking met de eerste twee seizoenen. Maar ook dit seizoen was weer super spannend en super leuk! En we kunnen er niet lang genoeg over praten: de geweldige, spannende cliffhangers!

Conclusie
Zoals jullie wel hebben kunnen lezen zijn wij echt een enorme fan van deze serie geworden! Wanneer je aan een seizoen begint, wordt je er in meegezogen en wil je METEEN de volgende aflevering kijken!! Vaak hebben wij dit dan ook wel gedaan hahah! Dit is een typische serie waar je een marathon mee zou kunnen houden want het verveelt geen enkele minuut. Het enige puntje is dat je wel even er in moet komen als je de personages in een andere rol ziet, maar dit maakt de serie wel echt uniek. Dat concept hadden wij namelijk nog nooit eerder gezien in een serie. Dus mocht je op zoek zijn naar een nieuwe serie dan raden wij je American Horror Story zeker aan! Wij kunnen in ieder geval niet wachten tot het vierde seizoen te volgen is op Netflix!

Wie van jullie heeft deze serie ook gekeken?
Wie is van plan om deze serie te gaan kijken?

2 gedachtes over “Review American Horror Story