My furry friend tag!

Vandaag een tag voor jullie! Namelijk de my furry friend tag!

  1. Wat voor soort dier is het en van welk ras?
    Mijn furry friend is een hond. Ze is een Schotse Collie (langharig) maar is ook wel beter bekend als “een Lassie hond”. Veel mensen denken dan ook dat ze Lassie heet, vernoemd naar de welbekende tv-serie.
  2. Wat is de naam van mijn huisdier?
    Ze heet Laika, vernoemd naar haar moeder.
  3. Hoe lang heb ik mijn huis dier al?
    Wij hebben haar in juli al 11 jaar! Toen ze nog maar net geboren was, kon de moeder het niet aan om de puppy’s melk te geven, waardoor ze met de hand zijn groot gebracht. Omdat ze dus niet bij de moeder waren, konden we haar met een paar weken al ophalen.
  4. Hoe kom ik aan mijn huisdier?
    Na het overlijden van onze vorige hond, zijn wij goed rond gaan kijken waar een nestje puppy’s was. We wilden namelijk een goede keuze maken, en niet bedrogen uitkomen door bijvoorbeeld een puppy te kopen bij een broodfokker. Iemand in het dorp haar vrienden, hadden twee jaar ervoor een puppy gekocht bij mensen in de achterhoek. Deze woonden op een boerderij en waren geregistreerd. Alles was dus in orde. Toentertijd hebben mijn ouders contact met hen opgenomen, en zodra er een nestje was werden wij gebeld. Toen de puppy’s nog maar een weekje oud waren, hebben wij er ééntje uitgekozen. Ze waren toen nog zóóó klein dat ze in je handpalm pasten.
  5. Hoe oud is mijn huisdier?
    Op 15 mei wordt ze 11 jaar oud! Al een echte oma dus!
  6. Wat is er zo grappig een de persoonlijkheid van mijn huisdier?
    Ik verander het woord grappig eventjes in mooi, omdat ik dat wel goed kan omschrijven. Het is mooi om te zien, hoe ze elke dag een feestje maakt van haar dag ondanks de pijn en de leeftijd. Haar lichaam vertelt haar dat ze een oma is, maar in haar koppie is ze nog steeds een puppy. Hier ondervindt ze dan ook zeker de consequenties van, omdat ze dan wat vaker en langer moet slapen of soms krijgt ze er zelfs koorts van. Wat misschien wel grappig is, is haar reactie als ik moet niezen. Iedereen mag niezen van haar, maar als ik moet niezen dan springt ze op en gaat ze rondje om me heen lopen en gaat ze blaffen. Haha, heel erg apart en niemand weet waarom ze dit doet.
    Laika bewerkt 2
    Toen ik foto’s ging uitzoeken voor deze tag, kwam ik de foto hierboven tegen. Eigenlijk is dat wel een grappig verhaal, want eigenlijk haat ze alles wat uit de lucht komt vallen. Zodra er ook maar één drupje regen valt, dan zorgt ze dat ze droog staat (Jawel, een echte diva!). Maar zodra er sneeuw naar beneden valt, dan wil ze heel graag buiten zijn. She loves snow!
  7. Wat zijn mijn favoriete herinneringen die ik heb met mijn huisdier?
    Eigenlijk is elk moment een mooie herinnering, zeker omdat we haar op een haartje na bijna waren verloren. We waren net op tijd bij de dierenarts, waardoor ze meteen geopereerd is en haar leven is gered. 
  8. Hoe belangrijk is de band die ik heb met mijn huisdier?
    Het is zeker zo dat ik haar voor geen goud zou willen missen, want je bouwt toch wel een band op met een huisdier. Doordat haar moeder niet naar haar (en haar negen broertjes en zusjes) omkeek, kan ze soms heel erg aanhankelijk zijn, en dan wil ze even aandacht. Dat is natuurlijk helemaal geen probleem, dan gaan we gewoon even spelen.
  9. Welk(e) koosnaam(pjes) heb ik voor mijn huisdier?
    We noemen haar altijd bij haar naam, dus geen koosnaampje.

Laika bewerkt 1

6 gedachtes over “My furry friend tag!

  1. Wat een leuke tag! Deze dierentags lees ik altijd met een glimlach op mijn gezicht! Ik ben zelf ook een echte dierenliefhebber, bedankt om mijn ochtend weer net dat tikkeltje fijner te maken 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Liedjes van de maand september | SoBeautyWomen

Geef een reactie

