Review nieuw seizoen Celblok H!

Gisteravond was het dan zover! Het derde en nieuwe seizoen van Celblok H is begonnen! Willen jullie weten wat wij er van vonden? Lees dan snel verder!

Celblok H

Celblok H
Celblok H is een spannende, Nederlandse misdaadserie die zich afspeelt in PI De Banckert. Dit is een vrouwengevangenis. Binnen de muren gaat het er dan ook hard aan toe. De afgelopen twee seizoenen stond hoofdkarakter Suzanne Kramer, gespeeld door Isa Hoes. centraal. In het derde seizoen zal dit niet anders zijn! Suzanne ziet het als haar taak om de verhoudingen eens flink op scherp te zetten.

We gaan even terug in de tijd. Wat is ook alweer de reden dat Suzanne terecht kwam in PI De Banckert? Suzanne kwam voor haar dochter en voor zichzelf op, omdat haar man losse handjes had. Zij wilde hier een stokje voor steken. Maar helaas de aanslag op zijn leven mislukte. Binnen de muren komt ze tussen twee hete vuren te staan, namelijk de bendeleiders. Er gebeuren allerlei avonturen tot en met het einde van seizoen twee. Waarin te zien was dat Suzanne wist te ontsnappen en de moordenaar van haar dochter om het leven bracht.

Suzanne is terug in PI De Banckert! Dit betekent een nieuw seizoen! In dit seizoen verwelkomen we een nieuw karakter, namelijk Medina Schuurman, die je misschien wel kent van de hitserie Penoza.

Review
Zo! Dat was nog eens een spannend begin van het nieuwe seizoen! Het begon ook nog eens met een dubbele aflevering, zodat je meteen werd opgeslokt in het verhaal. De strekking is zeer duidelijk: Suzanne wil de leiding krijgen en daar doet ze dan ook alles voor. Ze is zeer duidelijk, hanteert de regels en deelt meteen de consequenties uit. In de vorige seizoenen speelde drugs, net als in seizoen drie een rol. Er wordt op allerlei manieren geprobeerd om de middelen binnen de gevangenismuren te krijgen. Suzanne steekt hier echter een flinke stok voor en wil het ‘No drugs tolerance’ invoeren. Dit houdt in dat er geen drugs binnen komt, er geen drugs wordt gebruikt en mocht dit wel het geval zijn, dan worden daar meteen harde consequenties aan verbonden. Hierbij is te denken aan je handen onder het stoomapparaat waardoor je fikse brandwonden krijgt.

De toon is dan ook zeer zeker gezet voor de komende afleveringen. Wij zitten er dan ook meteen midden in, en je wilt heel graag meer weten van wat er gaat gebeuren. Het leuke is dan ook dat ze aspecten uit vorige seizoenen mee nemen naar dit seizoen. Daar had dan ook de cliffhanger mee te maken, de dood van Suzanne haar man. Bij deze dood is bewaarder Altan Cetin betrokken. Wij geven het nieuwe seizoen een dikke 9 en zijn heel erg benieuwd naar de aflevering van volgende week!

Deze is te zien op maandag, om 20.30 uur bij SBS6!

Celblok H

Bron afbeeldingen