Review Nick & Simon – The Dream 2016

Vandaag om 20.30 begon de allereerste aflevering van een nieuw seizoen The Dream! Wij hebben gisteren de eerste aflevering bekeken. Wil je weten wat wij hier van vonden? Lees dan zeker verder.

Nick en Simon The Dream 1

Wat vooraf ging…

The Dream 2016 is al de vijfde keer dat Nick en Simon hun dromen najagen in een televisieprogramma. Samen met Kees Tol, als manager, touren zij dit seizoen wederom door Amerika om bijzondere (muziek)momenten mee te maken. Het begon allemaal vijf seizoenen geleden ook in Amerika, namelijk in Memphis, Nashville en New Orleans. Daarna werd de droom vervolgt in Zuid-Afrika, het Caribisch gebied, Engeland & Ierland om vervolgens weer in Amerika te komen maar nu in Los Angeles en Las Vegas!

De eerste aflevering!

De eerste aflevering begon zoals verwacht in… Volendam! Daar waar de reis op het punt staat van beginnen. Met z’n drieën vliegen ze naar Californië om vanaf daar verder te reizen. Ze maken in het programma gebruik van de connecties die ze hebben, zoals Babette Labeij, die je kan kennen als zangcoach bij The Voice of Holland. Zij stelt de mannen voor aan Chelsea, een straatmuzikant. Nick en Simon krijgen zelfs de gelegenheid om samen met haar op straat een liedje te zingen. Babette vertelde dan ook dat veel muzikanten in Californië beginnen op de straat, en dat je daarom ook veel muzikanten daar kan vinden.

Vervolgens komen de mannen in contact met de band Venice. Voor ons een onbekende band, maar voor hen totaal niet. Het blijkt dat de band beroemd is in Volendam, en Simon heeft dan ook vier albums van ze. De ontmoeting is voor Simon heel erg bijzonder. In de tijd dat zijn vader overleed luisterde hij veel naar hun liedjes, speciaal The Family Three.

“De ontmoeting met de band Venice was voor mij een persoonlijk hoogtepunt omdat ik daar als klein jongetje heel veel naar geluisterd heb”, vertelt Simon Keizer. “We mochten zelfs met de muzikanten op het podium staan.” (Bron: RTL Boulevard)

Tijdens de ontmoeting met Venice, speelden zij met z’n allen een lied van Nick en Simon, namelijk Brighter Day. Ben je benieuwd naar dat lied? Klik dan op de volgende link: Nick en Simon – Brighter Day

Onze mening

Wij vonden het een super leuke aflevering. Er kwamen veel verschillende dingen aan bod zoals de straatmuzikanten, maar ook de professionele band. De liedjes die er gespeeld werden waren voor ons nieuw, maar ook heel mooi. Zoals we de heren kennen, ligt het humor gehalte weer enorm hoog! We hebben heel erg hard moeten lachen om de droge opmerkingen die over en weer worden gemaakt. Dit maakt de serie luchtig. En als laatste krijg je een hele duidelijke indruk van de prachtige omgeving!

Volgende week woensdag om 20.30 op NPO 3 zal aflevering twee uitgezonden worden! Wij zullen zeker weer gaan kijken, jullie ook?!

Nick en Simon The Dream 2

Afbeeldingen: Avro Tros