Kerstliedjes top 5!

Pinterest

I just want you for my own
More than you could ever know
Make my wish come true
All I want for Christmas is you!!

“Oh, the weather outside is frightful,
But the fire is so delightful.
And since we’ve got no place to go,
Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!”

Speelt het liedje ook automatisch zich af in je hoofd? Dat is ook niet zo gek in deze tijd van het jaar, waarin je wordt bedolven onder, vaak dezelfde, kerstliedjes. Maar vanzelf sprekend zijn dit niet de enige kerstliedjes die er bestaan. In dit artikel laat ik mijn top 5 van kerstliedjes aan jullie zien!

  1. Pentatonix – Little Drummer Boy
    Zeker weten mijn favoriet kerstliedje en dan in de uitvoering van Pentatonix! Voor wie Pentatonix nog niet kent: Dit is aan a-capella groep vanuit Amerika bestaande uit vier mannen en één vrouw. Een aantal jaar geleden zat mijn oma in een verzorgingstehuis omdat ze niet meer zelfstandig kon wonen. Ik weet nog heel goed dat rond kerst ik dit liedje altijd met haar ging luisteren. Aan haar gezicht kon ik zien dat ze genoot van de muziek. Elke keer als ik dit lied hoor denk ik terug aan die mooie, dierbare momenten die ik met haar had.
    Klik hier voor de videoclip: https://www.youtube.com/watch?v=qJ_MGWio-vc
  2. Nick en Simon – Merry Christmas Everyone
    In 2013 kwam het album “Christmas with… Nick & Simon” uit. Een geheel kerstalbum vol met kerstliedjes, ultiem voor de kerstliefhebber. Op het album staan 13 kerstliedjes waarvan dit er één is. Ik vind het lied erg leuk omdat kerst een feest van iedereen is geworden. Een feest waarbij veel wordt gelachen, waar veel gezelligheid en liefde is. Op 19 en 20 december geven zij weer de kerstconcerten in Ahoy Rotterdam! Zeer zeker de moeite waard om een kaartje voor te kopen, het is één en al gezelligheid! Vorig jaar (2014) zijn wij ook daar naar toe gegaan. Ondanks dat het in het grote Ahoy Rotterdam is, krijg je een huiskamer gevoel!
    Klik hier voor de videoclip: https://www.youtube.com/watch?v=oHIx4e49YHw
  3. Miss Montreal – Being alone with Christmas
    Wie oh wie is er vrijgezel van jullie? Ik dus ook, maar het is helemaal geen ramp om geen geliefde te hebben met kerst. Want nu kan je ongestoord alle slechte en goede kerstliedjes mee zingen uit volle borst, zonder dat je rekening hoeft te houden! Hoe fijn is dat?!. En dan mag het liedje van Sanne Hans, oftewel Miss Montreal ook zeker niet ontbreken.
    Klik hier voor de video bij RTL Late Night: https://www.youtube.com/watch?v=InpAZQNTAaw 
  4. Train – Shake up Christmas!
    Eigenlijk heb ik dit lied gekozen meer om de boodschap. “Shake up the happiness, wake up the happiness! Come on y’all it’s Christmas time!”. Tegenwoordig leven wij in een wereld waarin, als je het journaal aan klikt je vooral narigheid en ellende op je netvlies krijgt. Ik denk dat Train duidelijk heeft over willen brengen van “Mensen, wat er ook gebeurt in deze wereld, houdt je vast aan de dromen die je hebt en geniet zoveel mogelijk van je leven.”.  “A little girl made a great big wish. To fill the world with happiness and be on Santa’s magic list.”.
    Klik hier voor de videoclip: https://www.youtube.com/watch?v=J-8VCL4uSUc
  5. Nick en Simon – Santa’s party
    Alweer een Nick en Simon liedje? Jazeker! Als ik dit lied hoor, krijg ik meteen een smile op mijn gezicht. Het is zo vrolijk, zoveel kerst in één lied. En natuurlijk kan de kerstboom en de mistletoe niet ontbreken in een kerstlied. Iedereen mag kerst vieren vind ik, ondanks geloof, religie of achtergrond, omdat het een feest is van iedereen! Breng elkaar samen en vier de gezelligheid!
    Klik hier voor de videoclip: https://www.youtube.com/watch?v=pL1PAJrXnBg

Dit was mijn top 5! Wat zijn jullie favoriete kerstliedjes? En heb je ook een mooie herinnering aan liedjes? Laat het ons weten, dat vinden we heel erg leuk om te lezen!

Afbeelding: Pinterest

Geef een reactie

